czwartek, 19 kwietnia 2012

Kapucha i sztuka czyli kapusta pekińska art - Ju Duogi

Manieryzmu nie kocham, surrealizm tak, a te kulinarne wariacje trudno mi sklasyfikować i mam co do nich mieszane uczucia. Wspomnę prekursora Arcimboldo -to nazwisko może nie tak znane jak same obrazy XVI-to wiecznego twórcy. Na pewno kojarzycie jego obrazy tworzone z owoców i warzyw. Klik do wyszukiwarki obrazów ;)

Ja za nimi nie przepadam, ale chińska artystka Ju Duoqi rocznik '73 robi żywe dzieła z pewną poezją i lekkością i to mnie w jakiś sposób bawi i urzeka więc jej prace przedkładam nad włoskie.. Czyli dla mnie kapusta pekińska wygrywa z włoską :P

http://www.revistadeartes.com.ar/xxviii_curiosidades_arteconcoles.html


Specyficzne prace powstają głównie z kapusty pekińskiej. Podgotowanej, zblanszowanej, zamarynowanej czy pokrojonej. Łączy je wykałaczkami.  Zdarzają się też prace z imbiru, tofu, lotosu i innych zjadliwych rzeczy;) patriotycznie, pochodzenia chińskiego. Ju Duoqi robiła największe europejskie dzieła sztuki po swojemu:
*zdjęcia z http://ofmiceandramen.blogspot.com 






Ja do oglądania wybieram kapuchę z cyklu ‘The Fantasies of Chinese Cabbage’:










5 komentarzy:

  1. Niesamowite! Tak dziwne, że aż ładne :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, dla mnie też to taka mieszanka odczuć :) W każdym razie nie rzucam się w wir tworzenia warzywnych dzieł;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fascynujące! najbardziej przemawiają do mnie zdjęcia ‘The Fantasies of Chinese Cabbage’ :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oh wow, Marylin Monroe w wersji kapuścianej jest super xD ogólnie fajny pomysł hehe

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za pozostawione słowa i uwagę jaką poświeciłaś/eś moim literkom i reszcie;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...