wtorek, 10 kwietnia 2012

Expresowy i super łatwy kurczak cytrynowy po chińsku

Mój ulubiony kurczak w sosie cytrynowym, należy do tradycyjnych dań kuchni chińskiej i jadłam go po raz pierwszy w Shanghai kilka lat temu i tak mi smakował, że miałam ochotę zamawiać go nieustannie. Wiadomo, że w kuchni chińskiej mięsa w dużej ilości w pojedyńczym daniu raczej nie uświadczysz, więc jeśli masz ochotę na mięsny konkret to poproś o 柠檬 鸡 nin meng ji.


Byłam naprawdę mile zaskoczona tym, że takie cudo można przygotować w dosłownie kwadrans. I można robić na temat różne wariacje, wszystkie pyszne.

źródło:yourhomebasedmom.com
A oto super przepis!


Sos cytrynowy 7minut i gotowy ;)
1 i 1/2 szklanki wody plus 2 łyżeczki bulionu drobiowego w proszku lub po prostu rosołu warzywnego lub drobiowego
1/2 szklanki świeżego soku z cytryny
3 i 1/2 łyżki brązowego cukru
3 łyżki mąki kukurydzianej
3 łyżki miodu lub melasy
1/4 a max 1/2 łyżeczki startego imbiru


Wszystko razem wymieszać, zagotować i na małym ogniu pozostawić do
zgęstnienia, dość często mieszać, około 5minutek i gotowe


Smażone piersi kurczaka:
8 piersi kurczaka pokroić w kawałki

1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1/2 łyżeczki soli
1/8 łyżeczki pieprzu
1/4 szklanki wody
4 żółtka roztrzepane
2 szklanki oleju do głębokie smażenia


Zmiksować wszystko i moczyć kawałki kurczaka w mieszance. Smażyć kurczaka w rozgrzanym oleju przez około 5 minut na złoty kolor, może być w woku. Odsączyć. Posypać zieloną cebulką jeśli lubisz. Wlać sos na kurczaka.
Pycha





źródło:sze-min.blogspot.com

Można też usmażyć pierś w całości i pokrojoną oblać sosem. 


źródło:kmv999.i.sohu.com

Sos nadaje się również do kurczaka pieczonego. Widziałam też wersję sosu pomarańczową, ale wtedy trzebaby chyba nieco cukru z przepisu odjąć.

 
 
źródło:noobcook.com


4 komentarze:

  1. mmmmmmmmmmm........... wygląda pysznie..........:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie okazja do wspólnego przyrządzenia :)

      Usuń
  2. a czy znasz przepisy na inne takie chińskie sosy?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeeej, mam wrażenie, że to jest pdoobne do tego co jadłam w China Town w Londynie. Wypróbuję ten przepis niedługo, bo strasznie tęsknię za tym smakiem

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za pozostawione słowa i uwagę jaką poświeciłaś/eś moim literkom i reszcie;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...