niedziela, 8 stycznia 2012

Piwo w reklamówkach i zielone ze spiruliną. Czyli rzecz o najsławniejszym chińskim piwie. Qingdao i Tsingtao oraz najdłuższy most świata

źródło:http://cdn.freshome.com/wp-content/uploads/2011/01/worlds-longest-bridge-china.jpg

http://www.viewsinline.com/wp-content/uploads/2011/07/Worlds-Longest-Bridge-Qingdao-Jiaozhou-Bay-Bridge.jpg
źródło: http://www.viewsinline.com/wp-content/uploads/2011/07/Worlds-Longest-Bridge-Qingdao-Jiaozhou-Bay-Bridge.jpg
http://goodlawd.com/wp-content/uploads/2011/07/China-Longest-Bridge-Qingdao.jpg
źródło: http://goodlawd.com/wp-content/uploads/2011/07/China-Longest-Bridge-Qingdao.jpg

http://rly.pl/images/117/3050.jpg
 źródło: http://rly.pl/images/117/3050.jpg

Mam nadzieję, że widać ogrom budowli. Tam jeszcze nie byłam.

Najdłuższy most świata wybudowany nad wodą. Około 42,5km. Ma dwie jezdnie trzypasmowe. W 2011 w czerwcu oddany do użytku, budowany przez cztery lata (z dwóch stron szła budowa) kosztował 1,5mld $. Nawet nie będę próbowała porównać go do polskich dróg... i tempa powstawania.

W mieście QINGDAO jest największy i najstarszy chiński browar, za rok będzie miał 110 lat, marka ma największy udział w rynku (15%) i co ciekawe jest sprywatyzowany już od dwudziestu lat. Od tego czasu jest też organizowany w mieście coroczny festiwal piwa. Dwa tygodnie, piwne namioty, karaoke... Kto chce? Druga połowa sierpnia;)

Piwo nazywa się TSINGTAO 青岛啤酒 (Qīngdǎo píjiǔ).Typ pilzner. Nie jest to tradycyjny napój chiński. Ten browar był założony przez Niemców i od nich też wykupił recepturę. Oczywiście się rozwija na sposób chiński. W standardzie 4,7% alk, niepasteryzowane też jest, ciemne jest mocniejsze -ma 5,2%.

Piwo sprzedawane jest też w reklamówkach :))) taka porcja kosztuje około 4Y czyli 1,6PLN
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj7G8BD1oONHhZ3pmaTqFKJHUrMQQRlljIA_35-kxfL7br4DWcNymtoeeY-vfCGfbjn9jHv8smKA9ui4vOPM0pjxMb-giq9f2uAmSQfdfiQP9bn8SrQgZi51fNj2_x2FX8cgoemZlivHuo/s1600/tsingtaobag.jpg 
źródło:https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj7G8BD1oONHhZ3pmaTqFKJHUrMQQRlljIA_35-kxfL7br4DWcNymtoeeY-vfCGfbjn9jHv8smKA9ui4vOPM0pjxMb-giq9f2uAmSQfdfiQP9bn8SrQgZi51fNj2_x2FX8cgoemZlivHuo/s1600/tsingtaobag.jpg

Znajdzie się też w ofercie 4,5%alk piwo ze spiruliną -Tsingtao Spirulina Green Beer znaną mi raczej z maseczek i suplementów diety, a nie jako składnik piwka:D  To kto chętny na zielone odmładzające piwo?

źródło:fr-fr.facebook.com
http://sustainablebiotech.files.wordpress.com/2009/04/tsingtao.jpg?w=418
źródło:http://sustainablebiotech.files.wordpress.com/2009/04/tsingtao.jpg?w=418


mały słownik chińsko-polski alkoholowy;)


(jiǔ): alkohol (wino ogólnie)
葡萄酒 (putaojiǔ): klasyczne wino winogronowe
黄酒 (huangjiǔ): wino ryżowe
 白酒 (baijiǔ): wódka (na pograniczu spirytusu, może być alk 40%-60%)
啤酒(píjiǔ): piwo
白酒(báijiǔ): likier
酒吧 (jiǔbā): bar
干杯 (gānbēi):do dna! (na zdrowie)
醉了(zuì le): być pijanym
青岛啤酒 (Qīngdǎo píjiǔ): piwo Tsingtao
青岛啤酒节(qing dǎo Pí jiǔ Jie):Qingdao Festiwal Piwny



8 komentarzy:

  1. Most prezentuje sie rewelacyjnie! az chcialoby sie TAM znalezc:)))

    Piwo w reklamowkach rozlozylo mnie na maxa;) Niezla ciekawostka.

    Dziekuje za odwiedziny oraz inspiracje dotyczaca Dragon Fruit:) Musialam koniecznie o nim napisac i Cie podlinkowac bo MM zrobil mi niezla niespodzianke zgrana w czasie:)

    Co do Seche Vite to...jest jeden maly minus i musze o nim napisac ( dziekuje za przypomnienie:*) Jak gestnieje to niezbedne staje sie uzycie rozpuszczalnika z serii Seche Vite Restore. Niby mozna uzupelniac przez dolewanie ale kiedy nie mam pozadanej ilosci to rozpuszczalnik jest jak najbardziej na miejscu. Poza tym to moj ulubiony top:)

    Nie myslalas nad likwidacja weryfikacji obrazkowej?:)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. most robi wrażenie :))

    piwo w reklamówka - pierwsze słyszę :)) uśmiałam się przy tym zdjęciu :D no tak u nas kiedyś była oranżada w folii :D

    a piwa ze spiruliną chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. reniakicia nie mogłam wymyślić sposobu picia i właśnie po tym wspomnieniu oranżady doszłam do picia przez rurkę. A piwo musiałam zostawić na odprawie celnej bo za dużą pojemność kupiłam- nieznajomość przepisów nie popłaca

    Kasiaen chciałabym go osobiście zobaczyć

    Hexxana dziękuję Ci za te słowa o Seche Vite, z Twoją opinią zawsze się liczę. Cieszę się z Twojego postu o Dragon Fruit, tej odmiany nie jadłam,jeszcze.. No i trochę zazdroszczę MM, że takie niespodzianki robi. A zgranie w czasie- nieprawdopodobne zdawałoby się.

    Dobrze,że mi wskazałaś tą weryfikację, chyba już mi się udało to zdjąć,o paru rzeczach w "blogowaniu" jeszcze nie mam bladego pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Most robi niesamowite wrażenie, ale jednak to piwo w reklamówkach go przebiło. ;-)
    Potrzeba matką wynalazku...

    Świetny ten Twój blog, dodaję do obserwowanych! (Dopiero teraz, bo wcześniej nie wiedziałam o jego istnieniu).

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasiu dziękuję za miłe słowa. Myślę, że kilka ciekawych postów uda mi się stworzyć. Choć nadal mam wątpliwości na ile to ciekawe tematy, bo nie jestem obiektywna- bardzo się tym pasjonuję.

    Ha! I to miłe słowa od sławnej osoby...

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłem w Chinach i miałem okazje pić ten browar. Generalnie może być.Trochę słaby, ale widziałem tylko butelki 0,6 l w sprzedaży wiec to nadrabia. Zielonego nie piłem. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za pozostawione słowa i uwagę jaką poświeciłaś/eś moim literkom i reszcie;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...