środa, 8 sierpnia 2012

Co z tym bagażem w Szanghaju -2

część poprzednia

Lubię duże rzeczy, w szczególności samoloty. Ten mi pasuje, z miejscem-kołyską przede mną więc będę miała wolne ręce kiedy mała pójdzie spać, a i jej wygodnie będzie. Chyba nie bardzo wiem jak dojechać do hotelu, mam zarezerwowany dwuosobowy pokój, mam kartkę z adresem hotelu po chińsku, oby jakoś się udało. Nie znam krzaczków, nie mam jak wytłumaczyć nawet nazwy, a jak na kartce jest jakiś błąd? 
Nie wiem na co mam większą ochotę, na sok pomidorowy czy pepsi. Powiedzmy, że na zdrowsze. Zamknę oczy i pomyślę, że mi się uda, że to bezpieczny i przyjazny kraj. Działa. Zaczyna do mnie docierać co zrobiłam, ciekawe czy każdy kto ma bilet w ręce i przed sobą nieznane wsiada w samolot. Kurczę mam mało ubrań, liczyłam na niezłe zakupy. Koło mnie siedzi Chinka tak modnie ubrana. Możemy chwilę pogadać:) Leci z Holandii i pyta ile za bilet dałam. Cała Chinka! Oczywiście z dumą rzucam, że około 500 Euro za bilet plus drobne na dziecko. Nieźle się naszukałam promocji, a ona że za tyle da się czasem w biznes klasie polecieć. No ciekawe, chyba wezmę na nią namiary to będzie mi rezerwować. No tak, pracuje w korporacji jakiejś i często może latać do kraju. Ja też chcę taka pracę! I ciuchy od Prady jak ona.. Kilka rad od niej gdzie mam robić zakupy- zanotowane przez nią po chińsku na kartce. Ha. Też sobie coś ładnego kupię! I taksówkarz mnie tam dowiezie bez kłopotu jak zobaczy od nie krzaczki. Oczywiście przypytałyśmy się nawzajem na okoliczność dzieci i całej rodziny. Standardowo;)
Właśnie przyciemniają światła, będzie dłuższa przerwa w posiłkach, udajemy, ze jest noc. Dziecko, śpij, ja też chcę się zdrzemnąć...Dziękuję... śpi... ciii.. 
Jakoś leci czas, filmy, jedzenie, picie... Patrzę na wyświetlaną mapę- już tak daleko od domu.... Z samych Helsinek 7400km
Lądowanie na Pudongu. Czekam na wózek Zuzi, ale go nie ma. Trzy mi zaprezentowano, w tym zero mojego! Pokazują mi na migi, że nie mogę tam stać i idę dalej. Mina mi zrzedła, w mózgu migają juany które będę musiała na wózek wydać. I to nie wiem gdzie. Facet za mną biegnie jak w filmie, WOW mój wózek cały zafoliowany, żeby się mu nic nie stało- super! Przez tą folię chyba nie wiedzieli co tam jest. Wybaczam. Odzyskana wygoda! Lalala
Jeszcze tylko walizka.
Rozbita.
Serio.
Na szczęście tylko częściowo z zewnątrz, podszewka trzyma rzeczy w środku. Kurka, kółko też załatwione, jak ją ciągnąć?
Pokazuję walizkę w informacji, no bez przesady, wózek na pokładzie zafoliowany jak nie wiem, a walizką karbonową rzucali między samolotami czy co?! Odsyłają mnie do stanowiska Finnair. Spoko. O Chinka. Spodziewałam się blondynki, która mnie pocieszy.... Jest siódma rano i mam prawo być zmęczona po podróży, no nie? I nie myśleć logicznie. Papiery po chińsku do podpisu?! Zwariuję! Chcę walizkę taką samą i już! Przyszła inna laska i wypełnia wartość, stopień zniszczenia, kseruje bilety itd. Gdzie ona dzwoni? Jest jeszcze jakiś gość z walizkami, to chyba po niego dzwoniła. Przypchał przed sobą ze 20 nowych walizek i mam sobie jedną wybrać. Ale jazda. Tylko ja chcę taką twardą jak mam- jeju nie jarzą. Jednak jarzą: babka mi daje 200 juanów. Udaję obrazę i mam już po chwili 800, ale dalsze negocjacje nie idą. Dobra, ja chcę do hotelu! Dajcie tą kartkę to podpiszę. No i mnie chyba zrobili w ciula, chyba wpisała tam więcej kasy, że mi dała. Nie wiem. Zresztą nie będę narzekać, i tak załatwiłam sprawę. Pół godziny stracone, ale gotówka w łapkach, warto było. Wzięli więcej czy nie? Nieważne. Poradziłam sobie sama z dzieckiem na ręku. No dobra, w wózku;) Sukces!
Ale gdzie jest Maglev?
 

8 komentarzy:

  1. "Trzy mi zaprezentowano, w tym zero mojego!" - aż się herbatą zakrztusiłam :) Całe szczęście, że nic nie spożywałam akurat, bo byś miała mnie na sumieniu jak nic.
    Asiu - genialna seria postów! Na dowód - zerknij do mnie i daj znać, czy to, co widzisz w pasku bocznym może zostać, czy inne zdjęcie tam umieścić.
    Czekam na więcej. I nie tylko na to ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. now following you sweetie :) xx

    OdpowiedzUsuń
  3. (http://sarablahblah.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nice blog :)
    Aimee
    www.new-yorkdoll.blogspot.com
    xxx

    OdpowiedzUsuń
  5. My sweetheart,

    Thx so much for your lovely visit and your friendship.
    Gladly follow you back.

    Hope to see you soon,

    Many kisses,

    Nicole

    www.nicoleta.me

    OdpowiedzUsuń
  6. nice blog. follow you..


    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.com/
    :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie w takim razie :) Ja chętnie poczytam za to u Ciebie o Chinach, bo niestety niewiele o tym wiem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za pozostawione słowa i uwagę jaką poświeciłaś/eś moim literkom i reszcie;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...